MIKSI LAITEMYYNNISTÄ PALVELUBUSINEKSEEN?

Useimmat teknologiayritykset ja laitevalmistajat pitävät palveluliiketoimintaa kohti siirtymistä yhä tärkeänpänä. Tähän on useampi syy.

Laitemyynnillä on yhä vaikeampi erottua. Kiinalaiset tekevät nopeasti sinun teknologiastasi halvemman version. Asiakkaasi on yhä haluttomampi opettalemaan uutta järjestelmää.

Palvelubusineksen mahdollistama jatkuvaislaskutus lienee kuitenkin se suurin positiivinen motivaattori. Se tuo varmuutta liiketoimintaasi ja katteesi saadaan aivan eri mittakaavaan.

 
 
Laitteista palveluun.png
 

ASIAKASHYÖTYÄ. AS-A-SERVICE.

Miten sitten päästä laitemyynnistä jatkuvaislaskutteiseen palvelumyyntiin?

Asiakkaasi tuskin on kovin kiinnostunut ostamaan laitteitasi jatkuvalla kuukausihinnalla. Huolto- ja lisäpalvelut nähdään lisäkustannuksina. Laitteesi tuottama data sellaisenaan tuskin kiinnostaa.

Asiakastasi kiinnostaa hänen omaan liiketoimintansa. Asiakashyödyn rakennuspalikoina toimivat toki teknologiasi, asiantuntemuksesi sekä kehittämäsi työkalut. Temppu on siinä, miten saat nämä kytkettyä asiakkaasi arkielämään. Data ja pilvipalvelut tarjoavat tähän erinomaisen työkalun.

Tällä tavoin et myykään teknologiaa vaan asiakashyötyä. Asiakashyötyä as-a-service.

 
Creowave.PNG
 

KUUSI ASKELTA PALVELUBUSINEKSEEN.

Miten rakentaa strategia? Millainen myyntiviestin tulisi olla? Miten hinnoitella palvelu?

Kysymyksiä on miljoona jonka jokaisen takana vaanii lukuisia harha-askeleita. Siksi on parempi seurata sadoilla yrityksillä testattua ja toimivaksi havaittua konseptia.

6 ASKELEEN MALLI on Aalto Yliopiston väitöstutkimukseemme perustuva ja käytännön kentillä happotestattu konsepti.

“Käsittämätöntä, miten tällainen muutos voi tapahtua yhden päivän aikana!” -Yrittäjä, CEO

 
6 askeleen malli.png