MIKSI UUDEN MYYMINEN ON VAIKEAA?
Asiakkaasi herää joka aamu miettien, miten parantaa bisnestään. Sinä heräät joka aamu miettien, miten myisit lisää tuotteita. Tavoitteenne ovat ristiriidassa.
Sinulla on paljon osaamista, josta olisi asiakkaallesi hyötyä. Tuotelähtöisellä B2B-ajattelulla et vain löydä keinoja luoda osaamisestasi uutta bisnestä.
B2B-ajattelussa rakennat tuotteen tai palvelun, joka ratkaisee asiakkaasi ongelman. B4B-ajattelussa ratkaiset asiakkaasi ongelman, josta syntyy uusi palvelu.
MIKSI UUSI EI SYNNY VANHAA KEHITTÄMÄLLÄ?
Vanhaa bisnestä kehitetään jatkuvilla innovaatioilla. Uudet bisnekset puolestaan ovat luonteeltaan disruptiivisia. Asioita ei tehdä paremmin, ne tehdään eri tavalla.
Nykyinen bisnes ja asiakkaasi tuovat kassavirran. Niitä ei voi hylätä. Nykyisen parantaminen vie kaiken huomiosi. Uuden tavan oppimiselle ei jää kasvutilaa.
Tästä seuraa dilemma. Uuteen ei voi hypätä pitämällä vanhasta kiinni.
MITEN SE SITTEN ONNISTUU?
Dilemmasta johtuen uudet bisnekset syntyvät start-uppien toimesta. Start-uppien ongelmana taas on asiakassuhteiden puute ja epäonnistumisen riski.
Ratkaisu on yhdistelmä molempien vahvuuksia.
Ensin luodaan pieni tiimi, jota voit ajatella sisäisenä start-uppinasi. Etsimme asiakkailtasi ”täydellisen ongelman”, johon markkinoilta ei löydy valmista ratkaisua.
Pieni tiimi pystyy löytämään tähän ratkaisun vapaasti, ilman pakkoa myydä nykyisiä tuotteitasi tai palveluitasi. Tässä auttaa uudenlainen B4B-ajattelu.
Kun ensimmäinen asiakas ostaa, aloitamme kehityksen. Nyt sinulla on uusi bisnes.
NÄIN SYNTYI HEATHAMSTER
IndMeas Oy:n uusi HeatHamster –palvelu luotiin tällä tavalla.
Ensimmäisen vuoden aikana saimme asiakkaiksi kaikki pohjoismaiset metsäkonsernit ja toistakymmentä tehdasta. Bisnes on kasvanut 14 % kuukaudessa jo toista vuotta.
OPPAASI UUTEEN BISNEKSEEN
Me olemme erikoistuneet tämän matkan oppaaksi ja apuriksi. Ainoana maailmassa.
Tuomme sinulle kaiken osaamisen ja työkalut, joita tällä matkalla tarvitset.