NORDIC. BUSINESS. LAB.

Nordic nature.jpg

Nordic. Menestyminen pohjoisen karussa luonnossa vaatii erikoistumista sekä kykyä löytää elinoloja uusista paikoista.

Business. Myös teknologiayritysten on hyvä erikoistua ja hakea kasvu sieltä, missä muut eivät kasva. Kasvava business löytyy tekemällä asioita uudella tavalla ja erikoistumalla uusiin asioihin.

Lab. Kasvu löytyy kokeilemalla ja oppimalla. Yhdistimme softakehityksen ja teknologian myyntiosaamisen. Tästä syntyi ainutlaatuinen kokeilulaboratorio, jossa sinä löydät uuden liiketoiminnan.


TARINAMME.

On the road again! Ajelimme keväällä 2016 Ohion osavaltiossa USA:n keskilännessä I-75 moottoritietä kohti toimistoamme Cincinnatissa. Takana 10 vuotta maailman autoteollisuudessa, 4 mantereella, pitkälti yli 100 tehdasta ja satoja reissupäiviä vuodessa. Olimme juuri saaneet USA:n markkinan avatuksi ja paikallisorganisaation rullaamaan loistavasti omillaan.

I-75:sta ajellessa mietimme, että olisipa hienoa joskus hyödyntää sitä osaamista ja kokemusta mitä olemme maailman vaativimmalla teollisuuden alalla saaneet. Sekä erityisesti mitä vaativat asiakkaat kuten BMW ja Daimler ovat meille opettaneet. Miten Suomi ja suomalaiset yritykset voisivat tästä kaikesta hyötyä? Ajatus Nordic Business Labista syntyi!

Vaikka tuntuu että tuo keskustelu oltaisiin käyty eilen, olemme nyt siinä tilanteessa mistä silloin haaveilimme: autamme suomalaisia teknologiayrityksiä menestymään maailmalla niillä opeilla mitä itse saimme, koimme ja näimme. 

 

MEIDÄN MISSIO.

 
Fin Flag.jpg

Talouskasvu ja teknologian kehitys on läpi historian tapahtunut luonnon ja eriarvoistumisen kustannuksella.

Kuvittele maa, joka toimisi esimerkkinä maailmalle, kuinka saavuttaa molemmat samaan aikaan.

Meidän missiona on muuttaa Suomen teknologiaosaaminen uudeksi liiketoiminnaksi sekä ihmisten ja luonnon hyvinvoinniksi.

Tällä tavalla otamme askeleen kohti hyvinvoivaa maapalloa. Yksi teknologiayritys kerrallaan.

 

VALTTERI TUOMINEN

 
Valtteri.png

Valtteri on työskennellyt teknologisten läpimurtojen ja strategioiden parissa ympäri maailmaa. Vaihtelevat työtehtävät asentajasta toimitusjohtajaan ovat tuoneet vahvan näkemyksen siitä, mitä menestyvä liiketoiminta vaatii konkreettisesti.

Valtteri väitteli tekniikan tohtoriksi aiheenaan ”Miten myydä teknologiaa”. Teorian Valtteri testasi todeksi rakentamalla USA:han nollasta miljoonabisneksen. Valtteria motivoi ainutlaatuisten strategioiden rakentaminen tuomalla kompleksinen teknologia yksinkertaiseksi asiakashyödyksi.

Katso LinkedIn -profiili.

 

TEEMU MEHTIÖ

 
Teemu.png

Teemu on kehittänyt softaa ja vetänyt softatiimejä jo pitkälti toista vuosikymmentä. Haastavat tehtävät kuvankäsittelystä tietokantoihin ja käyttöliittymistä koneoppimiseen ovat luoneet laajan ymmärryksen siitä, mitä koodinpätkillä voi saada aikaiseksi.

Konkreettinen tekeminen monella ohjelmointikielellä yhdistyy Teemulla ymmärrykseen vaikeimmasta kielestä, eli ihmisestä. Teemua motivoi mahdottoman monimutkaisten ongelmien ratkaiseminen tuomalla ihminen teknologian ytimeen.

Katso LinkedIn -profiili.

 

RIKU ERONEN

 
Riku.png

Riku on kehittänyt ohjelmistoja itseohjautuvissa tiimeissä toista vuosikymmentä. Rikun suurin supervoima liittyy kuitenkin ihmisiin: ”Olet vahvimmillasi ihmisten johtamisessa. Toivottavasti pääset tekemään sitä myös jatkossa.”

Rikua motivoi mahdollisuus luoda konkreettinen muutos käyttäjän elämään. Tämä edellyttää kykyä ymmärtää ihmistä ja monimutkaisia arvoketjuja. Mutta tärkeimpänä tämä vaatii halun ja uskalluksen kokeilla yllättäviäkin ratkaisuja, joiden kautta uudet oivallukset syntyvät.

Katso LinkedIn -profiili.