DATA LISÄÄNTYY. SAMOIN HÄMMENNYS.

Digitalisaation ja IoT:n myötä kaikki laitteet ovat verkossa. Datamäärä tuplaantuu joka toinen vuosi.

Jokaisen meistä huulilla on kysymys, mitä valtavasti lisääntyneellä datalla teemme.

Suoraviivainen ja yleisin tapa on visualisoida käytettävissä oleva data eilaisilla dashboardeilla ja graafeilla. Lopputuloksena on vain kauniimpi olomuoto hyödyttömälle datalle.

 
Data tuplaantuu.png
 

 

LÄHTÖKOHTANA ASIAKASHYÖTY. EI DATA.

Usein asiakkaamme kysyvät heti alkuun, että “meillä on paljon dataa, mitä sillä voidaan tehdä?”

Esitämme tähän vastakysymyksen: “mikä on loppuasiakkaasi tärkein menestystekijä?”

Vasta kun ymmärrämme konkreettisesti, miten voimme parantaa loppuasiakkaan liiketoimintaa, siirrämme katseen dataan. “Mitäs dataa meillä olisi saatavissa tämän hyödyn toteuttamiseksi?

 
Creowave.PNG
 

 

Data - käyttöliittymä hyödyn toteutumiselle

Miksi loppuasiakkaasi ei sitten ole vielä hyödyntänyt dataa ja moderneja työkaluja?

Syynä on monimutkaisuus. Asiakkaasi ei edes tiedä mitä kaikkia ongelmia hänellä on.

Yksinkertaistaminen on käytännössä sitä, että näytetään käyttäjälle vain liiketoiminnan parantamisen kannalta kaikkein oleellisin. Kaikki muu tehdään konepellin alla.

Interaktiivisella käyttöliittymällä asiakkaasi pääsee ylätason liiketoimintanäkymästä porautumaan yksittäiseen juurisyyhyn sekunneissa.

 
Data UI 1.png
Data UI 2.png