Mikä myynnistä tekee niin vaikeaa?

Uusien teknologioiden myymisessä suurin haaste on pelko. Ihmiset pelkäävät uutta, koska eivät ole varmoja mitä siitä seuraa. Onko meillä siihen rahaa? Tekeekö uusi teknologia minun osaamiseni turhaksi? Mitähän meidän loppuasiakas tästä sanoo?

Niin kauan kuin myyntiviestisi ei tarjoa vastalääkettä näihin pelkoihin, kohtaat muutosvastarintaa. Asiakkaasi ei itse edes ymmärrä pelkäävänsä. Siksi vastarinta onkin usein passiivista:

“Tämä on tosi hyvä, mutta juuri nyt meillä on kädet täynnä muita asioita.”

 

Mitä myyntiviestissäsi on hyvä kertoa?

Kun puhutaan B2B kaupasta, 60 % ostopäätöksistä tapahtuu, kun tuote lisää myyntiä. Ostopäätöksistä 30 % tapahtuu, kun tuote aikaansaa säästöjä ja 10 % kaikista muista syistä.

Toisin sanoen, 90 % ostopäätöksistä tapahtuu, kun pystyt näyttämään asiakkaallesi konkreettisesti, miten hän lisää myyntiä tai saa säästöjä.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan, tämä on se mikä sinun kannattaa myyntiviestissäsi kertoa. Kertomalla konkreettisen syyn investoida, asiakkaittesi on helppo ostaa.

 
Crossing the chasm.png
 
 

Miten rakennat timanttisen myyntiviestin?

Voittavan myyntiviestin peruspilarina toimii ylivoimainen asiakashyöty. Se on konkreettista mitattavaa arvoa, jota tuot asiakkaallesi. Ja vieläpä niin, ettei kukaan kilpailijoistasi tee samaa.

On monia malleja, joilla rakentaa hyvä myyntiviesti. Kaikissa näissä malleissa on paljon samankaltaisuuksia. Maalaa visio, ratkaise haaste ja luo tarinanomainen narratiivi.

Me olemme kehittäneet mallin, joka vastaa nimenomaan teknologiayrityksien haasteisiin. Tämä malli perustuu Aalto yliopiston väitöstutkimukseen ja yli kymmenen vuoden käytännön kokemukseen teknologiamyynnistä.

 
6 askelta.png
 
 

Tehopäivällä liikkeelle!

Olemme tiivistäneet väitöstutkimuksen ja kymmenen vuotta teknologiamyyntiä yhteen päivään!

“Löydä ylivoimainen asiakashyötysi” -tehopäivän aikana rakennat yllä kuvatulla tavalla uuden myyntiviestin. Päivän päätteeksi pitchaat uuden myyntiviestin, jolloin se viimeistään herää henkiin!

 
NCC workshop.jpg
Global Steps koulutus.jpg
 
 

”Tämä on konkreettisin ja hyödyllisin workshop missä olen ikinä ollut!”

– Keksijä ja startupyrittäjä

 

”Paljon olen erilaisia koulutuksia käynyt, mutta nyt väännettiin pitchauksen teko insinöörille ymmärrettävään muotoon.”

– Teknologiayrityksen myyntijohtaja

 

”Te olette ensimmäinen toimittaja, joka puhuu tällä tasolla. Muut ovat puhuneet algoritmeista.”

– Loppuasiakkaan toimitusjohtaja